Denuncian que la Xunta planea modificar la ley para permitir el centro comercial del Celta en Mos

Publicidad

Nuevo capítulo en la construcción del mega centro comercial que el Celta quiere levantar en Mos al amparo de la Ciudad Deportiva. El BNG mosense ha denunciado este viernes que la Xunta intentará llevar una modificación legal en la ley de acompañamiento de los Orzamentos de 2019 para permitir que el club de Carlos Mouriño pueda ser beneficiario de una hipotética expropiación.

Así, el anteproyecto recoge una modificación de la “Lei 2/2016 do solo de Galicia” en la que se determina que cualquier persona particular o jurídica podrá ser beneficiaria de una expropiación. Algo que hasta ahora era “ilegal”, tal y como explican desde el Bloque puesto que la ley gallega no lo recoge.

La formación nacionalista asegura que “todo este nuevo artículo está creado solo pensando en las instalaciones que el RC Celta está planteando en Mos”, lo que se traduce, aseguran, en un auténtico “pelotazo urbanístico”.

El BNG reitera que la Xunta “se apura para defender los intereses de los grandes empresarios por encima de las comunidades de aguas y montes”, una actitud que “recuerda a los peores momentos de corrupción en el Estado español”.

Leer modificación que la Xunta quiere aprobar

Artigo 12. Modificación da Lei 2/2016, do 10 de febreiro, do solo de Galicia

A Lei 2/2016, do 10 de febreiro, do solo de Galicia, queda modificada como segue:

Un. Engádese un novo artigo 117 bis coa seguinte redacción:

“Artigo 117 bis. Modalidades de execución das actuacións no sistema de expropiación

1. A administración expropiante poderá utilizar, para o desenvolvemento da actividade de execución das actuacións no sistema de expropiación, todas as modalidades de xestión directa e indirecta admitidas pola lexislación de réxime xurídico, de contratación das Administracións Públicas, de réxime local e de ordenación territorial e urbanística.

2. Será aplicable a lexislación de contratos do sector público cando a modalidade de xestión do sistema de expropiación elixida supoña a adxudicación de contratos de obras ou de concesión regulados na indicada lexislación.

3. Así mesmo, de acordo cos principios de transparencia, publicidade e concorrencia, poderá atribuírse a condición de beneficiario da expropiación a persoas naturais ou xurídicas, para que adquiran a propiedade de todos os bens e dereitos incluídos no ámbito de actuación, aboando o seu xusto prezo, e executen as obras de urbanización.

Nos concursos públicos que a tal efecto se convoquen poderán presentar ofertas calesquera persoas físicas ou xurídicas, interesadas en asumir a xestión da actuación, incluídos os propietarios que formen parte do correspondente ámbito. A tales efectos, estes deberán ben constituír unha entidade urbanística de xestión, que terá natureza administrativa e duración limitada á da actuación, ou ben constituír unha sociedade mercantil ao efecto.

Os concursos públicos poderán ser convocados unha vez que se aprobe definitivamente o planeamento que conteña a ordenación detallada. A convocatoria deberá publicarse como mínimo no Diario Oficial de Galicia e no Boletín Oficial del Estado.

As bases do concurso determinarán os criterios aplicables para a súa adxudicación, debendo terse en conta, en particular, aqueles que produzan un maior beneficio para a colectividade no seu conxunto e favorezan a atracción do investimento e creación de emprego.

As bases do concurso público fixarán os dereitos e as obrigas do beneficiario da expropiación, que actuará ao seu risco e ventura, e que comprenderán en todo caso os deberes de executar a urbanización e efectuar as cesións obrigatorias establecidas nesta lei. En particular, as bases establecerán:

a) As obras e instalacións que o beneficiario debe executar e os seus prazos, expresando as que han de entregarse á Administración.

b) As garantías a prestar polo beneficiario que aseguren a execución completa e en tempo e forma das súas obrigas, incluído o aboamento dos xusto prezos e a realización da urbanización, das obras e das instalacións que debe executar.

c) Deberes de conservación das obras e instalacións ata a súa entrega.

d) Os factores a ter en conta para a fixación dos prezos de venta, no seu caso, dos soares resultantes da actuación.

e) As relacións entre o beneficiario e os propietarios de terreos no ámbito de execución do plan e entre aquel e os adquirentes de soares edificables, ata tanto se execute totalmente o plan.

f) As penalidades por incumprimento e demoras.

g) As causas de incumprimento e resolución do convenio urbanístico e as súas consecuencias.

A adxudicación do concurso determinará a formalización coa persoa ou entidade que presente a oferta máis vantaxosa do correspondente convenio urbanístico, que se rexerá polo disposto nesta lei e no que se determinarán, de acordo coas bases e a proposta adxudicataria, os termos e as condicións da xestión e da execución do planeamento, de acordo sempre coas previsións e determinacións deste.

O adxudicatario poderá incorporar á xestión urbanística, en calquera momento e nas condicións que libremente pacten entre si, a calquera dos propietarios de solo, previa solicitude á Administración actuante e resolución por esta da exclusión da expropiación dos bens correspondentes, de acordo co artigo 119.”

Dous. Engádese unha disposición adicional terceira na Lei 2/2016, do 10 de febreiro, do solo de Galicia, coa seguinte redacción:

“Disposición adicional terceira. Medidas urbanísticas excepcionais

Aos efectos da presente lei, e sen prexuízo do necesario respecto á normativa sectorial estatal e autonómica que resulte aplicable, poderase autorizar a reconstrución, coas mesmas características volumétricas que tiñan, dos edificios, construcións e instalacións afectados por situacións declaradas polo Consello de Ministros como zona afectada gravemente por unha emerxencia de protección civil ou polo Consello de la Xunta de emerxencia de natureza catastrófica, que, no momento de produción da dita situación, estiveran sometidos ao réxime previsto nos artigos 40 ou 90. Nestes casos, os edificios, construcións e instalacións realizados quedarán sometidos ao réxime do artigo 40 ou do artigo 90, respectivamente.

Esta disposición será aplicable tanto respecto das situacións xa declaradas como daquelas cuxa declaración se efectúe tras a súa entrada en vigor.”


Te puede interesar: El presidente de Montes de Tameiga: “Mouriño quiere hacer un pelotazo”


El "No" de los comuneros

El proyecto del presidente del Celta de construir un centro comercial en Mos recibió el pasado 7 de octubre un contundente rechazo de la gran mayoría de los asistentes a la asamblea celebrada por la comunidad de montes de Tameiga, propietaria de los terrenos. El resultado fue abrumador en contra de la oferta del máximo mandatario celeste. De los 253 comuneros, 247 mantienen su negativa al plan de Mouriño que apoya la alcaldesa Nidia Arévalo, mientras que tres se abstuvieron y otros tres votaron a favor de la creación de la gran superficie comercial.

En palabras del presidente de los comuneros, Antonio Cajide, “lo que quiere hacer Mouriño se llama pelotazo urbanístico”. El propio vecino auguraba que "sabemos que habrá guerra sucia".


Te puede interesar: Así fue la presentación del proyecto del Celta en Mos


El agradecimiento de Mouriño

Cuando a finales de 2017 el presidente del Celta, Carlos Mouriño, presentaba la que sería la nueva casa del conjunto vigués en Mos, ya expresó su agradecimiento a Alberto Núñez Feijóo por hacer posible la construcción de una gran centro de ocio y compras. Un nuevo proyecto que Mouriño aseguraba se haría realidad  “gracias al apoyo de la Xunta con la creación de un área comercial”.

Salir de la versión móvil