El vigués Francisco Castro (1966) ha presentado este lunes su dimisión como director de la Editorial Galaxia, cargo que ostentaba desde 2016 cuando sucedió a Victor Freixanes. Así lo ha confirmado el propio escritor en un comunicado en el que asegura que no “podía continuar” después de que la empresa “se negase reiteradamente a emitir un comunicado que desarme as acusacións contra a editorial publicadas nun xornal”.
Castro se refiere a una entrevista publicada en el digital Praza.gal en el que el escritor Alberto Ramos aseguraba que el director de la editorial ponía “la maquinara promocional e os esforzos” de la empresa a su servicio y sus intereses como autor y acusaba además a la compañía de no realizarle ningún tipo de contrato tras publicar su libro “Os corpos de Romanov”.
“Non ten sentido permanecer á fronte dunha empresa que decide moi conscientemente non defender en tempo e forma a súa imaxe ata agora impecable, o seu enorme prestixio e, sobre todo, a honorabilidade e dignidade do traballo das demais empregadas e empregados, publicamente cuestionadas”, expresa Francisco Castro en su comunicado.
Comunicado de Francisco Castro https://t.co/2vFDZuIm2t
— Francisco Castro (@chamademesimbad) September 18, 2023
El pasado viernes, Castro publicó un primer comunicado en el que cargaba contra Praza por publicar la noticia sin firmar y por no haber contactado con él tras las duras declaraciones de Ramos. "Non se puxeron en contacto comigo en ningún instante para preguntarme, hei, Paquiño, tes algo que dicir?", denunciaba. En ese primer texto, defendía su honor y su trabajo, denunciaba un "linchamento colectivo" y que "xa están en marcha un par de querelas por inxurias e intromisión ilexítima na honra" (Puedes leer el texto en este enlace).
Otros conflictos
La gestión de Castro al frente de la editorial gallega también fue puesta en cuestión en los últimos días por la poeta y gestora cultural Tati Mancebo, que a través de una publicación en redes denunció haber sufrido "acoso e discrminación durísimos" durante 14 meses "por parte do director xeral da Editorial Galaxia, así como do presidente e do conselleiro delegado do Grupo Galaxia, que non fixeron nada máis por impedilo que pedirme que aguantase".
Mancebo fue directora xeral de Merlín Comunicación -perteneciente a la editorial- y directora comercial de la propia Galaxia, entre septiembre de 2021 y noviembre de 2022. En su comunicado, Castro no se ha referido a este asunto.
Veño de publicar un comunicado que pode lerse completo no meu perfil de Facebook e na seguinte ligazón: https://t.co/Sxto9HCm9d
— Tati Mancebo (@TatiMancebo) September 15, 2023