El Bloque Nacionalista Galego valoró positivamente la decisión del personal de Vitrasa de suspender la huelga indefinida, iniciada el pasado 25 de noviembre, pero le “advierte” al Concello de Vigo que eso no puede ser “carta blanca para la impunidad” de Vitrasa.
El portavoz municipal del BNG en Vigo, Xabier P. Igrexas, consideró “unha boa noticia” el acuerdo de la asamblea de trabajadores y trabajadoras del servicio de bus urbano de la ciudad que decidieron desconvocar temporalmente la huelga indefinida, después de 105 jornadas de paro, para iniciar una negociación efectiva de un nuevo convenio.
“É unha boa nova porque permite que se comece a avanzar na mellora das condicións laborais e salariais do persoal, despois de máis de tres anos de conflito e de bloqueo da negociación colectiva e tamén para normalizar o funcionamento dun servizo público esencial como é o bus urbano”.
Igrexas expresó en nombre del BNG “o noso recoñecemento á loita exemplar do persoal de Vitrasa”. “A pesar de ter todo en fronte, cunha dirección empresarial botada a monte e instalada na pirataría e un Goberno municipal de Abel Caballero aliñado de maneira cómplice coa empresa e cun discurso abertamente antisindical, a súa loita logrou importantes avances”, valoró.
“Meter en cintura” a Vitrasa
No obstante, desde la formación nacionalista advierten también de que “la pausa en la huelga no resuelve el conflicto”. En este sentido, Igrexas interpeló directamente al Gobierno municipal de Abel Caballero para señalar que “a suspensión da folga non pode ser unha carta branca para que o Concello siga permitindo, con total impunidade, que Vitrasa siga a incumprir as súas obrigas co seu persoal e precarizar o servizo de bus urbano”.
El portavoz municipal nacionalista subrayó que el BNG va a seguir a “esixir, con absoluta firmeza e contundencia, que se meta en cintura a Vitrasa dunha vez, e que se revertan os recortes no servizo”. Recortes que, según la formación nacionalista, hicieron que hoy haya en la ciudad 250 frecuencias menos de bus de las que había en 2019, que hayan desaparecido cuatro líneas, que se hayan impuesto unos horarios que “empeoraron el servicio” o que los barrios y parroquias continúen sin tener una conexión decente por autobús con el resto de la ciudad. “O BNG imos seguir a defender xunto a unha amplísima maioría social que Vigo teña un servizo de bus á altura dunha urbe de 300 mil habitantes e a maior cidade do noso País”, remachó.