La Feira do Libro de Vigo arrancó durante la jornada del viernes 23 de junio una nueva edición que, en sus primeras horas, se ha visto marcadas por numerosas quejas ante la organización y posición de las casetas. El evento ha desconcertado a los visitantes a la feria especialmente por la disposición de las casetas que, ubicadas en O Calvario, se han instalado hacia las paredes de los edificios, dejando así un escaso espacio para moverse.
Desde el BNG de Vigo se han hecho eco de esta situación y lamentan que la Feira do Libro se haya convertido en un “anexo doutro evento”, en referencia a la Festa da Alegría de O Calvario, y que se encuentre “encaixonada nunha marxe estreita e prácticamente inaccesibel de Urzáiz peatonal e sen apenas visibilidade”. El portavoz municipal del BNG, Xabier P. Igrexas, lamenta "o profundo despezo que o goberno municipal de Abel Caballero ten coa cultural en xeral e coa literatura en particular”. Desprecio que, en palabras de Igrexas, se hizo evidente en la ausencia de representación del gobierno municipal en el acto de inauguración de la feria.
Así, "fronte a unha raquítica Feira do Libro", el BNG propone potenciar el evento incluyéndolo en una semana grande la literatura en Vigo. "Cunha ampla programación de actividades, acertando na localización, poñendo en marcha un certame literario da cidade e organizando un forum internacional", explica Igrexas. "Vigo ten que ser a grande cidade galega do libro, polo potente tecido editoral instalado nesta cidade, polo talento imparabel das nosas autoras e autores e tamén polo enorme compromiso e a grande resposta do público lector", sentencia el portavoz nacionalista.
A este descontento ante la organización de la Feira do Libro de Vigo, se ha sumado también Ledicia Costas, reconocida recientemente con la Medalla Castelao. A través de su cuenta de Twitter y compartiendo una imagen de las casetas, la escritora ha denunciado "en serio isto é a Feira do Libro de Vigo? Este é o espazo que merecen os libros?", a lo que añadía posteriormente que "levamos anos vendo como esmorece a nosa Feira do Libro. A imaxe desa media ducia de casetas acurraladas contra unha parede é unha coitelada".
Levamos anos vendo como esmorece a nosa Feira do Libro. A imaxe desa media ducia de casetas acurraladas contra unha parede é unha coitelada https://t.co/iGNWEeCnGG
— Ledicia Costas (@LediciaCostas) June 23, 2023
La publicación de Ledicia Costas ha contando con una gran repercusión en la red social Twitter y las respuestas no se han hecho esperar. "Castigados cara a parede. Así están os libros", contestó el vigués Manuel Esteban, al que se sumaron comentarios como "que vergoña e que tristura" o "que retrato tan triste como inxusto a un país de letras", entre otros.