La portavoz nacional del BNG y candidata a la Presidencia de la Xunta, Ana Pontón, ha asegurado que las elecciones del próximo 18 de febrero "no van ni de Sánchez ni de Feijóo" y sí "del futuro de los gallegas y las gallegas". Ha sido en un acto en Vigo en la presentación de la candidatura del BNG, en el que destacó que las elecciones del 18-F no son ni una "reválida" de Sánchez ni un "premio de consolación"para Feijóo".
"Estas eleccións van de Galiza, facernos valer cunha presidenta coas mans libres para defender os intereses dos galegos e das galegas, porque a min ninguén me vai poñer límites, nin desde Madrid, nin desde un consello de administración", ha sentenciado. Además, Pontón ha subrayado que "é o momento de ter unha presidenta capaz de poñer en marcha unha Galiza en grande, man a man con maioría social que quere cambio e que ve no BNG a súa esperanza de futuro".
Por todo ello, ha instado a la ciudadanía a dar una "oportunidad" al BNG y demostrar "que podemos facelo mellor, que Galiza vai saír gañando" con un gobierno nacionalista. Por otra parte, ha defendido el "proyecto solvente" de los nacionalistas para gobernar "desde o rigor e o realismo, desde a ambición e coa capacidade para transformar en positivo".
"Este 18-F vai de defender os nosos sectores produtivos, vai de máis igualdade e feminismo, vai de poñer este País á vangarda a innovación, vai de avanzar e de progresar e todo iso é posible se facemos realidade o cambio galego da man do BNG", recalcó Pontón, quien ha apeló también a la cooperación institucional con la ciudad olívica.
"Cumprir" con Vigo
Acompañada en Vigo por lo candidatos en las listas de Pontevedra, Pontón abogó por "deixar atrás confrontacións estériles" y se compromete a ser la presidenta que "cumpla con esta gran cidade". Así, explicó que su compromiso reside en apoyar a los sectores productivos tradicionales, como la automoción y el naval, pero también a poner en marcha un gran polo científico y tecnológico en colaboración con la universidad y el tejido productivo.
Pontón indicó que quiere afianzar su posición en la Eurorrexión Galiza-Norte de Portugal y, además, garantizó que será unha presidenta "esixente co Estado" para, entre otras cuestiones, avanzar en las comunicaciones con Portugal, especialmente en la estratégica conexión ferroviaria. "Non podemos estar anos falando da saída, hai que pasar aos feitos", declaró.
"Avanzar en benestar social e igualdade" también es una de las cuestiones prioritarias. Pontón avanzó su compromiso de trabajar en el acceso a la vivienda, "con políticas que mobilicen a vivenda baleira para poñelos no mercado en aluguer a prezos limitados asumibles". Además, la propuesta del BNG pasa por fijar un impuesto grave a los grandes tenedores de pisos, como banca y fondos buitre, para conseguir que "os poñan a disposición da xente, e que a Xunte compre vivenda baleira para poñela en aluger".
En relación a la candidatura, destacó que se trata de "un gran equipo" comprometido en la tarea de tener un Vigo "con máis oportunidades, benestar e futuro". Una lista liderada por Luís Bará, de quien destacó "a súa experiencia parlamentaria, o rigor e o seu coñecemento dos grandes temas do país". Características que, apuntó, comparte con Montse Prado, "a voz en defensa da sanidade pública"; Alexandra Fernández, Paulo Ríos o Carmela González.