El proyecto de Abanca de implantar una universidad privada en Galicia se encontrará con la oposición de las tres instituciones académicas gallegas. El malestar incluso ha provocado el nacimiento de un colectivo. La Plataforma Galega en Defensa da Universidad Pública surge ante la posible llegada de este centro educativo que promueve la entidad bancaria que preside Juan Carlos Escotet.
El colectivo ya anunció las primeras movilizaciones para el próximo martes 11 de febrero. En esa fecha se han programado concentraciones simultáneas para mostrar el rechazo a lo que consideran una nueva privatización de la enseñanza y apuntan que el proyecto de Abanca no garantiza los niveles de calidad ni de capacitación y formación del profesorado ni de los contenidos impartidos. "Está claro que a nova universidade si ten interese de lucro, como non podía ser doutro xeito partindo dunha entidade bancaria, e non responde aos intereses galegos, como o demostra a ausencia total do idioma galego no seu proxecto, así que estamos ante un atentado máis contra os servizos públicos, as clases populares e a cultura propia do país", manifestó Suso Bermello, secretario nacional da CIG-Ensino e portavoz da Plataforma.
En la presentación del colectivo estuvieron presentes representantes de los tres sindicatos CIG, CCOO y UGT, así como de las organizaciones estudiantiles Erguer y ANEGA, aunque también forma parte Acción Universitaria y Sindicato de Estudantes. "Despos de regalarlle as caixas de aforros ao banco venezolano Banesco agora continúase co proceso de espolio dos nosos servizos públicos coa autorización por parte da Xunta da creación da Universidade Intercontinental da Empresa mentres se lle nega ás tres universidades públicas a implantación de novos títulos de grao e posgrao", indicó Bermello. La Plataforma destaca que no se conoce nada de la propuesta concreta de Abanca, aunque la ley declara que una nueva universidad debe ofertar al menos ocho titulaciones entre grado y posgrado. "O que si sabemos é que pretenden concentrar a súa oferta educativa arredor de dous eidos: o xurídico-social e a enxeñaría-arquitectura competindo claramente coa oferta das universidades públicas que nestes campos teñen unha ampla variedade de titulacións distribuídas por todo o territorio".