Convocan una huelga en Galicia para reclamas condiciones "dignas" en las residencias y en el SAF

El personal del sector de cuidados, tanto de residencias de mayores y centros de día privados como los del Servicio de Axuda no Fogar de Galicia, están llamados a una nueva jornada de huelga el próximo martes 4 de noviembre. Una convocatoria de la CIG-Servicios para reclamar convenios colectivos que "dignifiquen as condicións de traballo" y garanticen "unha atención de calidade.



Además, la CIG también tiene convocadas para ese día diferentes protestas en Ponteareas, A Coruña, Santiago, Lugo, Ferrol, Ourense y Pontevedra. A mayores, tiene en marcha una campaña de movilizaciones, que incluyeron seis paros de 24 horas desde septiembre, ante la situación de parálisis de la negociación de dos convenios colectivos. Señalan que las patronales "negan a sentarse" con la "complicidade" de la conselleira de Política Social, Fabiola García", "a pesar de que a Xunta é a máxima responsábel dos servizos de atención ás persoas dependentes".

La CIG señala que los SAF llevan desde 2012 sin convenio y las residencias desde 2023, por lo que el personal del sector "padece condicións de precaridade e baixas salarios dende hai anos". Señalan que esa "precariedade" se va a "perpetuar tendo en conta o proxecto de orzamentos autonómicos para 2026". Por ello, aseguran desde la CIG que seguirán apoyando las "xustas reivindicacións" de las miles de empleadas del sector, que continuarán luchando "polos seus dereitos laborais ante a inacción e a falta de vontade política" para dignidicar el sector de la dependencia y la atención domiciliaria. "Seguiremos esixindo que se escoite ao persoal, que se melloren as condicións laborais e que se poña fin á mercantilización dos coidados", señalan.

Además, desde la CIG reclaman un Sistema Público Galego de Servizos de Atención as Persoas que integre a los centros asistenciales y residenciales de la tercera edad, centros de día, centros de atención a la diversidad, SAF, y otros recursos como Casas Niño, Casas do Maior, Xantar na Casa o Transporte Adaptado. "Servizos que teñen que estar dotados suficientemente tanto de infraestruturas e material como de recursos humanos e nos que se dignifiquen as condicións laborais e salariais do persoal, maioritariamente mulleres, coa aplicación do mesmo convenio", señalan desde la CIG.

Salir de la versión móvil