Baiuca, Tanxugueiras o DKTC: todos se rinden al fenómeno de las viguesas Fillas de Cassandra

Publicidad

Fillas de Cassandra es el fenómeno musical vigués que triunfa entre el público y artistas. Su sonoridad, su propuesta lúcida y lúdica y el carisma de las integrantes hacen que proyecto de Sara Faro y María Soa sea uno de los más comentados y solicitados desde finales del pasado año.

Su primer concierto oficial como Fillas de Cassandra fue el 18 de marzo de 2022 y sin que se llegase a cumplir un año, el 24 del pasado mes de febrero, publicaron su primer disco con el título de ‘Acrópole’. Un trabajo que navega entre la música tradicional gallega, la electrónica y lo que se propongan. “Facíamos os temas según nos apetecía, non reflexionabamos tanto nos estilos ou referencias como estamos facendo agora co proxecto que estamos a preparar”, explica María Soa.

Con más de 14.000 oyentes al mes en Spotify no es solo su música la que cautiva, sino también su propuesta audiovisual. El tema más reproducido en su canal de Youtube es ‘Lisístrata’ con más de 46.000 visitas, al cual le sigue ‘As Moiras’ con más de 20.000 y ‘Antígona’ con más de 19.000.

 

La sonoridad de sus temas, la temática y el “dalo todo de nós en cada concerto” las ha llevado a tener más de 50 conciertos programados para este año entre los que, a día hoy, se puede destacar su participación en grandes festivales gallegos como O Son do Camiño, Revenidas, O Festival da Poesía do Condado o el Osa do Mar de Burela.

Otro hecho que constata la revelación y éxito que estas dos viguesas están consiguiendo en tan poco espacio de tiempo es el hecho de que consiguieron hacer un ‘sould out’ en la Sala Capitol de Santiago de Compostela con la presentación de su disco el pasado 4 de marzo. No es el único conseguido, ya que la sala Mondo Club de Vigo anunciaba que no había entradas para el concierto que realizaron ayer Fillas de Cassandra sin que se llegasen a cumplir 24 horas de haber salido a la venta.

Un directo que cautivó, pese a que quizá no era el sito más adecuado para un concierto: por la acústica y la disposición de lo que intentaba ser un escenario que se les quedaba pequeño y que, a partir de la zona media y con un exceso de humo que hasta a las artistas les agobiaba, ya era imposible poder verlas. Pero todo esto no impidió que las aproximadamente 400 personas que estaban allí disfrutasen, saltasen y se convirtiesen en una gran acrópole al grito de "Varre, vasoira, vasoira miña, fai moito tempo que non várre-la cociña". Mujeres y hombres de todas las edades hicieron temblar la estructura de la Mondo con bailes frenéticos en 'As Moiras' o 'Eco', canción que creó uno de los momentos más emotivos de la noche. Sin que se tuviera que pedir, toda la sala comenzó a cantar este tema de Fillas de Cassandra, llevándolas al borde de las lágrimas en varios momentos de la pieza.

Baiuca y Tanxugueiras "encantados"

Pese a que todavía están “asentando o proxecto e traballando para que sexa cada vez máis sólido”, Sara y María ya cuentan con numerosas peticiones de colaboración en su lista. Actualmente cuentan solo con tres públicas. La canción de “Punheta” con el músico Mondra, "Dime" con el artista y productor Berto y la realizada el pasado verano con A Banda da Loba en los conciertos del TerraCeo de Vigo y Festivala de Vilagarcía.

“Daquela non tiñan nada publicado e non escoitara falar delas. Desde a banda escribímoslles para facer algunha colaboración xuntas nese concerto de Vigo, xa que iamos compartir escenario, e cantaron con nós ‘A Capirota’. Houbo unha moi boa conexión entre todas ese día e encantounos a súa proposta. Despois diso seguimos en contacto e viñeron tocar antes ca nós de novo ao Festivala”, narra la vocalista de A Banda da Loba, Xiana Lastra.

A la pregunta de con quién les gustaría realizar alguna colaboración, Fillas de Cassandra no dudan en responder casi al unísono “Baiuca coa sua formación composta por Xosé Lois Romero e Aliboria, sen dúbida. El é a nosa inspiración inconsciente”, detallan. Algo que “halaga enormemente” al músico gallego ya que el también “tiene muchas ganas de conocerás y verlas en directo”, indica en declaraciones a este medio, a lo que suma que “le agrada ver que propuestas como las de Fillas de Cassandra estén teniendo relevancia en el circuito ya que eso sólo trae cosas buenas para la música gallega”.

Pero esta no es la única colaboración que desearían las artistas, ya que “Grande Amore también nos molaría, porque nos consideramos moi camaleónicas e resultaría moi divertido ver como confluen os nosos estilos”, indican. Y pese a que en estos momentos el artista de Burela se encuentra preparando un nuevo directo para su próximo disco, los sentimientos son mutuos. “Síntome moi honrado de saber que elas queren colaborar conmigo e oxalá cando amaine toda esta tolemia de ter que estar pendente constantemente de mil cousas esas ganas mutuas de colaborar poidan chegar a materializarse en algo. Sería moi, moi guai”, indica a este medio el cantante.

Y es que los propios referentes de las artistas también están cautivados por su proyecto. Es el caso de las Tanxugueiras, “o disco de Contrapunto foi algo que nos marcou moito”, cuentan Fillas de Cassandra. A lo que Olaia Maneiro, componente del grupo que optó a ser elegido representantes de España en Eurovisión, reacciona ante este medio con un “é incríble saber que o disco o teñen presente. É unha pasada saber que influimos de ese xeito tan positivo nelas, ao igual que a nós nos pasou con Leilía. Estamos super contentas de que Fillas de Cassandra estén aí e saben que poden contar con nós para todo o que precisen, aínda que eu xa sei que elas teñen todo para triunfar”, recalca Olaia. “Son impresionantes, quedei fascinada pola súa sonoridade e encheume de emoción ver que isto sigue, que hai grupos que veñen pisando forte neste duro mundo mundo gobernado por homes, así que sororidade ao máximo!”, destaca.

O feminismo do que se nutren e transmite Fillas de Cassandra é un dos aspectos que tamén cautivou a outras artistas galegas como Guadi Galego. “Creo firmemente que chegou o tempo das mulleres e o concepto temático e a súa identidade musical foi o que máis me sorprendeu delas”, comenta. “A construcción das dinámicas e sobre todo a liberdade de forma das súas canción, que non estaban dentro de nada porque, e isto é suposición miña, non se quixeron mimetizar, só fluir”, destaca Guadi do aspecto musical do proxecto que “en canto coincida” asistirá ao seus directos.

Llegando a otros géneros musicales

Y es que cuando “ves a alguén facer o que lle dá a gana e ademáis con tanta calidade, con gusto e sen pechadura de miras, pensas: claro, disto trata a liberdade creativa” y es por eso que el miembro del histórico grupo de rap Dios Ke Te Crew, Mou, cree que el trabajo de Fillas de Cassandra “conecta máis alá de estilismos”. El es otro músico que también se vió cautivado por proyecto de las viguesas. “A forma de conxugar as voces entre si e ese magnífico videoclip foi o que me convenceron definitivamente de que ían ser toda unha revelación, todo nivelón dende o primeiro sinxelo”, resalta.

No es el único grupo de rap al que ha llegado la formación. También desde Vigo, los miembros de Rebeliom do Inframundo están “moi felices de poder desfrutar deste traballo orixinal, pasional, comprometido, profundo e fresco o mesmo tempo. O seu talento non ten teito e iso é algo máximo”, comenta a este medio el vocalista Nervo.

Siendo de estilos aparentemente tan diversos, como puede ser el metal de Arrhythmia y el ‘neotradi’ de Fillas de Cassandra, el vocalista del grupo, Alberto Busto, recuerda “comentar coas miñas amizades que elas racharían a escea musical galega cando só escoitara o seu primeiro sinxelo. Só precisaron 2:18 minutos de composición para avanzar todo o que agora cun disco completo se está a converter en realidade: Orixinalidade, mestura de modernidade e tradición, talento e letras tan coidadas na estetica como impactantes na mensaxe. Pra min, alén de xéneros son o futuro e presente da nosa música”, afirma.

Admiración de su profesor de instituto

Fernando Abreu, clarinetista en proyectos como Dous, Banda Crebinsky o Cuarteto Caramuxo, fue el profesor de música de Sara Faro durante su etapa en el IES de Salvaterra de Miño. “Sara é desas alumnas ás que non había moito que ensinarlle senón mais ben guiala no camiño que ela xa levaba percorrendo de antes. Tiña unha voz ben afinada e coñecementos da técnica, pero sobre todo paixón pola música e o apoio da familia”, cuenta el maestro.

“En Fillas de Cassandra semella ter atopado unha compañeira coa mesma paixón e talento e cunha formación académica que aporta moita calidade musical ao proxecto e na producción de Berto atoparon un equilibrio entre as sonoridades mais actuais e a súa sonoridade mais acústica. A súa música funciona perfectamente en formato acústico como na versión do disco e estou convencido que ao vivo son quen de chegar a moita mais audiencia da que nun principio poderíamos imaxinar”, analiza el profesor y clarinetista.

“Son un firme defensor da mestura da tradición coas tendencias actuais e sobre todo cando se fai con bo gusto como é o caso. Un primeiro disco que demostra moita madurez creativa, un traballo conceptual fermosamente acompañado na parte audiovisual para gozar do comezo ao final. Deséxolles moito éxito e agardo gozar do seu directo en breve”, concluye.

Salir de la versión móvil