El Bloque Nacionalista Galego vuelve a demandar un Plan Municipal Facilitador del Alquiler en Vigo ante de las dificultades que padecen miles de viguesas y vigueses para acceder a una vivienda. La formación nacionalista propone que el Concello que el Concello asuma y responda por los avales y seguros, así como una línea de ayudas para anticipar los pagos de las fianzas y permitir su devolución en 24 meses sin juros, en particular para los más jóvenes y personas con bajos recursos.
"Urxe actuar nun momento no que son máis de 22 mil as vivendas baleiras en Vigo mentres miles de persoas literalmente non se poden permitir o luxo de vivir na nosa cidade polos prezos imposíbeis dos alugueiros", exigió el portavoz municipal del BNG de Vigo, Xabier Pérez Igrexas, que llamó a convertir esta cuestión nunha "verdadeira prioridade municipal".
En ese sentido, Igrexas lamentó que el Gobierno municipal vaya a destinar únicamente 15.000 euros a un proyecto piloto de intermediación para alquilar viviendas sociales, en particular para familias en situación de vulnerabilidad, pese a contar con un presupuesto de más de 400 millones. "Non é momento de parches cosméticos ou de solucións para uns poucos casos; non valen programas piloto, é hora de actuar con determinación para garantir o primeiro dereito da cidadanía que é o de poder habitar a propia cidade", valoró.
No obstante, el portavoz nacionalista aceptó el cambio de parecer del alcalde, Abel Caballero, tras 16 años sin desenvolver ninguna iniciativa para afrontar el grave problema de acceso a la vivienda. . "Agora que Caballero xa deixou atrás a escusa de que non tiña competencias en materia de vivenda, o BNG pedímoslle que pase de xestos tímidos e faga desta cuestión unha prioridade a nivel municipal", reclamó.
Igrexas afeó, por tanto, las reiteradas negativas del Gobierno local a las propuestas nacionalistas, como movilizar casi tres millones de euros en los presupuestos del próximo año 2024 para la puesta en marcha de una Axencia Local de Vivenda Protexida e Social, para un programa de alternativas habitacionales y para desplegar estas ayudas municipales al alquiler.