Pontón presenta su candidatura y da el primer paso para "ser a próxima presidenta de Galicia"

Publicidad

La portavoz nacional del BNG, Ana Pontón, ha formalizado su candidatura para ser elegida por la militancia nacionalista como candidata a la presidencia de la Xunta en 2024, uno de los "retos máis grandes" de su vida.

"Son Ana Pontón, nacín en Chorente, son neta de Carmen, filla de Aurita e nai de Icía e quero ser a próxima presidenta de Galicia", ha proclamado este domingo, arropada por una veintena de mujeres de la formación nacionalista entre las que se encontraban diputadas en el Parlamento como Noa Presas, Montse Prado o Rosana Pérez, y la alcaldesa de Santiago, Goretti Sanmartín.

Así, Pontón ha asegurado que quiere ser presidenta porque Galicia "merece moito máis" y se ha mostrado convencida de poder conseguir "unha Galicia en grande" que "mellore a calidade de vida de todos". La líder nacionalista ha dicho que confía en Galicia, "no seu potencial, na súa capacidade e na súa xente" y también ha señalado que da este paso adelante porque quiere tener la confianza de las mujeres que "queren avanzar en dereitos e igualdade", pero también de todos los hombres "que queren construír unha Galicia feminista".

La juventud y los mayores también forman parte de los colectivos para los que aspira a ser presidenta. "Quero que a xente nova saiba que hai futuro aquí, que traballaremos para ter unha vida digna, un país no que poidan soñar e facer realidade os seus soños. E a xente maior deste país ten que ser atendida como se merece e ten dereito a pasar a súa vellez con tranquilidade e sabendo que sexan cales sexan os seus ingresos van ter os coidados que necesitan", reflexionó.

Asimismo, ha recordado que aspira a ser la presidenta "orgullosa da súa lingua, da súa cultura" y que apoye a los creadores para generar "benestar, cohesión social e máis pensamento crítico". También quiere pelear por "un rural vivo, habitado e produtivo", cuidando el litoral, el monte, el medio ambiente y luchando "contra a emerxencia climática".

Mayor capacidad de decisión

Otro foco lo ha puesto en el ámbito científico, con una Galicia donde la ciencia y la innovación "sexan un motor de desenvolvemento, clave para poder avanzar e enfrontar moitos dos retos como sociedade". Del mismo modo, otro de sus objetivos es avanzar en una Galicia "con maior capacidade de decisión" para tomar decisiones sobre energía, puertos y aeropuertos.

Por todo esto, ha decidido dar este paso adelante y presentar su candidatura a la presidencia de la Xunta, "con humildade, pero con toda a forza e toda a convicción de que se pode construír unha Galicia mellor". "Estou convencida de que podemos pór a Galicia entre as nacións máis avanzadas do mundo, para mellorar a vida das persoas, porque esa é a razón de ser da política", ha argumentado.

"Movemento de cambio"

Además, Ana Pontón ha defendido que siente "un profundo movemento de cambio" en Galicia. "O cambio é imparable, o cambio está en marcha e creo que é momento de que fagamos historia e que este país teña por primeira vez unha presidenta coas mans libres, desde a esperanza, a confianza e a certeza de que se acertamos nas decisións de futuro, Galicia ten inmensas potencialidades e necesita pór en marcha un cambio", ha manifestado.

En esta línea, se ha mostrado convencida de que Galicia es "un gran país, grande polos seus recursos e o seu potencial" y ha pedido "non porse límites". Defender los servicios públicos es otra de sus aspiraciones, porque, ha señalado, "non se pode permitir que se siga xogando cos servizos públicos" y ha instado a poner a las personas "no centro".

"Preséntome para ser presidenta porque quero que Galicia avance, que progrese, porque merecemos máis, porque sei que este é un gran país, que podemos avanzar, pero para iso necesitamos pór en marcha ese cambio galego imparable, que xa está aquí e que estou convencida de que vai liderar o BNG. Fagamos historia tendo por primeira vez a unha presidenta coas mans libres de calquera tutela de Madrid, deses poderes que queren gobernar sen presentarse ás eleccións e desde logo sen o amor e a confianza de Galicia e da súa xente", ha concluido entre aplausos.

25 de noviembre

El Consello Nacional del BNG aprobó este sábado el reglamento para la elección de la candidatura a la Presidencia de la Xunta, un proceso abierto a toda la militancia que culminará el 25 de noviembre y que arranca este mismo martes, día 31, con la apertura del plazo para la recogida de avales.

El calendario aprobado señala que desde el martes hasta el 13 de noviembre cualquier militante con plenos derechos de alta en la organización podrá participar y presentarse siempre que logre un mínimo de 200 apoyos, que deberá presentar en el registro de la sede nacional.

Finalizado ese trámite, será la militancia quien tome a palabra y se pronuncie a través de las 26 asambleas comarcales que se van celebrar entre los días 14 y el 19 de noviembre, tal y como establece el calendario aprobado.

Salir de la versión móvil